Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /volume1/web/SupportBuddy/templates/supportbuddy/functions.php on line 182

Frontoffice

Algemeen

De consument van vandaag wordt dagelijks geconfronteerd met duizenden reclameboodschappen.
Voor jou als ondernemer is het niet alleen belangrijk om daar tussenuit te springen. Ook is het cruciaal
om eenduidig en herkenbaar naar buiten te treden. Geen losse flodders dus, maar op elkaar
afgestemde communicatie-uitingen, passend bij jouw product, jouw bedrijf en doelgroepen.

Wij hebben gekozen voor een modulaire aanpak, zo kan je dus zelf bepalen van welke modules van
Support Buddy je gebruik wenst te maken.

Corporate identity

Corporate identity beschrijft datgene wat je met jouw optiekzaak bent en wilt betekenen.
Het zegt alles over de identiteit van je onderneming en geeft tevens een serie middelen en richtlijnen
om te communiceren. Aan de corporate identity zullen prospects, klanten en relaties jouw zaak herkennen.
Het is dan ook belangrijk om in elk contactmoment eenduidig naar buiten te treden. Of dat nu gaat
om een mailing, advertentie, brief of winkelpresentatie. Als je als bedrijf weet waar je voor staat,
is het bovendien gemakkelijker om bepaalde beslissingen te nemen. Bijvoorbeeld voor wat betreft
de assortimentskeuze.

Huisstijl

Alle marketingactiviteiten zijn gebaseerd op de ‘corporate identity en design’. Dit is de stijl waarmee
je jouw optiekzaak naar buiten toe presenteert. De keuze voor de naam van je zaak, het logo,
kleurgebruik, lettertype, vormen en fotografiestijl zijn hierbij van groot belang. Nog belangrijker
is dat een en dezelfde stijl consistent wordt doorgevoerd in alle communicatiemiddelen.
Dat bevordert de herkenbaarheid en laat een verzorgde en professionele indruk achter bij je klanten. 


Van visitekaartjes tot winkelpresentatie
Support Buddy helpt je uiteraard graag bij het vormgeven van je  huisstijl. Van het ontwerp
van je logo, briefpapier en visitekaartjes, tot de uitwerking in de diverse communicatiemiddelen
en zelfs je winkelpresentatie.

Website en sociale media

Support Buddy kan jouw complete website voor je verzorgen. Van ontwerp en realisatie
tot hosting en onderhoud. Uiteraard passend binnen je huisstijl en voorzien van scherpe
teksten en mooie foto’s. Wij raden je bovendien aan om acties terug laten komen op je site
en uiteraard kunnen we dit voor je verzorgen.

Daarnaast bieden wij ook de ondrsteuning bij de opmaak van je Facebook Fanpage
en/of Twitteraccount.

Direct marketing

Dankzij onze jarenlange ervaring in de optiekbranche, weten we hoe belangrijk direct marketing is.
Deze directe en persoonlijke manier van klantenbenadering kun je uiteraard inzetten bij je
potentiële klanten. Echter bestaande klanten mogen zeker niet vergeten worden.
Middels mond-tot-mondreclame zorgen zij immers voor de meest effectieve promotie van
jouw optiekzaak. 


Zeven contactmomenten per jaar
Support Buddy bied je een jaarplanning aan op het gebied van direct marketing en mail.
Op modulaire wijze kun je bij ons bepalen welke concrete activiteiten er voor jouw organisatie
relevant zijn. In totaal bieden we mailings voor zeven contactmomenten per jaar. Daarbij maken we
onderscheid tussen persoonlijke mailingen en familiemailingen, uiteraard vormgegeven conform
de eigen huisstijl.


Direct mailingen
Jaarlijks ontvangen klanten persoonlijk een verjaardagskaart en oogcontrole- of halfjaarlijkse
lenscontrolekaart. Elk kwartaal ontvangt ieder huishouden bovendien een actiekaart. Januari
en augustus zijn bedoeld voor de uitverkoop van monturen en zonnebrillen. April voor de zonnebrilactie
en oktober voor de nieuwe collectie. Tijdens de kerstperiode ontvangen de klanten en prospects
natuurlijk een kerstgroet.


Tot slot hebben we nog speciale acties voor de contactlensdragers, huis-aan-huisacties voor nieuwe
klanten en terughaalacties voor klanten die langer dan vijf jaar niet meer bij je in de winkel zijn geweest.

Adverteren

Een van de meest gebruikte reclametechnieken is herhaling en dat is niet voor niets. Hoe vaker je
een boodschap laat zien, hoe beter de consument deze zal onthouden. Daarom adviseren we
wekelijks een advertentie te plaatsen in de lokale krant. Hiermee worden de acties ondersteund
die je organiseert en bouw je verder aan het betrouwbare beeld van je organisatie. Wij ontwerpen
advertenties, leggen contact met de lokale uitgever en zorgen ervoor dat advertenties wekelijks
worden geplaatst. Uiteraard zijn andere plaatsingsschema's ook mogelijk.

Winkelpresentatie

Veel bedrijven kiezen ervoor om qua winkelpresentatie gebruik te maken van de middelen en
materialen van de leveranciers. Meestal is dit geboren uit gemak en/of gebrek aan tijd, maar het draagt
natuurlijk niet bij aan de corporate identity. Support Buddy biedt digitale displayoplossingen,
waarmee zowel de eigen boodschap als die van jouw leveranciers mee kunt uitdragen.
Tevens kun je hiermee de lopende acties aan het winkelend publiek kenbaar maken.

Binnen- en buitenreclame
Support Buddy verzorgt daarnaast ook verdere binnen- en buitenreclame. Denk daarbij aan displaymateriaal,
brillenkokers, doekjes, vloeistoffen, tassen, cadeaubonnen, bestickering, stoep- en reclameborden.
Alle uitingen worden uiteraard ontwikkeld conform huisstijl.

Sponsoring

Vaak wordt sponsoring gezien als een liefdadige bijdrage aan een vereniging of stichting.
Maar goede sponsoring levert ook een toegevoegde waarde voor je bedrijf op.
Een win-winsituatie dus.

Als je op een bewuste manier sponsort, haal je meer rendement uit het sponsorgeld dat
je beschikbaar stelt. Belangrijk uitgangspunt is dat de organisatie die je sponsort op welke
manier dan ook aansluit bij de identiteit van jouw optiekzaak.

Contactinformatie

Support Buddy

Icaruslaan 22

1185 JM Amstelveen

 

Tel: 06-22486681

E-mail- This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.